Objaśnienia:
Ceny w oparciu o cennik Związku Polskich Artystów Fotografików
Wszystkie kwoty podane w tabelach w PLN:
1. Stawki honorariów autorskich zawarte w tabelach są stawkami
wynagrodzenia z tytułu umów licencyjnych niewyłącznych.
Ograniczenia czasowe wskazane przy poszczególnych tabelach oznaczają podstawowy okres umownego korzystania z utworu w ramach wskazanego w tabeli wynagrodzenia. Korzystanie z utworu przez kolejny okres wymaga zawarcia kolejnej umowy i podlega odrębnemu wynagrodzeniu według odpowiedniej stawki określonej w tabeli, chyba, że w postanowieniach dodatkowych dotyczących danej tabeli został określony inny sposób obliczenia wynagrodzenia za dodatkowy okres.
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, materiały zdjęciowe po wykorzystaniu podlegają zwrotowi autorowi.
2. W tabelach odnoszących się do formatu wydawnictw lub wielkości druków powołuje się na standardowe (ISO) formaty wywodzące się z formatów A i B. Np. format B-1 to 70x100 cm. W większości wypadków zastosowano alternatywę A lub B oznaczając jako A/B, czyli format A lub B. Gdy więc w kolumnie występuje np. 5, oznacza to format A-5, natomiast gdy (w przypadku formatów większych, np. bilboardy) oznaczono kolumnę 8/1 oznacza to powierzchnię 8 razy B lub A.
Określenie layout oznacza projekt graficzny wydawnictwa, w którym następuje wykorzystanie utworu fotograficznego.
Określenie POS (z angielskiego - point of sale - miejsce sprzedaży) oznacza środki reklamowe wykorzystywane w miejscu sprzedaży produktu, a więc plakaty, stojaki, ulotki, wieszaki itp. Określenie Public Relation oznacza działania z zakresu tzw. Komunikacji Społecznej, czyli promocyjne, kształtujące wizerunek firmy oraz produktu lub usług wynikających z jej pola działalności.