Objaśnienia:

Ceny w oparciu o cennik Związku Polskich Artystów Fotografików

Wszystkie kwoty podane w tabelach w PLN:

1. Stawki honorariów autorskich zawarte w tabelach są stawkami
wynagrodzenia z tytułu umów licencyjnych niewyłącznych.

Ograniczenia czasowe wskazane przy poszczególnych tabelach oznaczają podstawowy okres umownego korzystania z utworu w ramach wskazanego w tabeli wynagrodzenia. Korzystanie z utworu przez kolejny okres wymaga zawarcia kolejnej umowy i podlega odrębnemu wynagrodzeniu według odpowiedniej stawki określonej w tabeli, chyba, że w postanowieniach dodatkowych dotyczących danej tabeli został określony inny sposób obliczenia wynagrodzenia za dodatkowy okres.

Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, materiały zdjęciowe po wykorzystaniu podlegają zwrotowi autorowi.

2. W tabelach odnoszących się do formatu wydawnictw lub wielkości druków powołuje się na standardowe (ISO) formaty wywodzące się z formatów A i B. Np. format B-1 to 70x100 cm. W większości wypadków zastosowano alternatywę A lub B oznaczając jako A/B, czyli format A lub B. Gdy więc w kolumnie występuje np. 5, oznacza to format A-5, natomiast gdy (w przypadku formatów większych, np. bilboardy) oznaczono kolumnę 8/1 oznacza to powierzchnię 8 razy B lub A.

Określenie layout oznacza projekt graficzny wydawnictwa, w którym następuje wykorzystanie utworu fotograficznego.

Określenie POS (z angielskiego - point of sale - miejsce sprzedaży) oznacza środki reklamowe wykorzystywane w miejscu sprzedaży produktu, a więc plakaty, stojaki, ulotki, wieszaki itp. Określenie Public Relation oznacza działania z zakresu tzw. Komunikacji Społecznej, czyli promocyjne, kształtujące wizerunek firmy oraz produktu lub usług wynikających z jej pola działalności.

Kategorie:

Opakowania, etykiety, Karty bankowe*, telefoniczne*, bilety komunikacyjne, boarding pass, itp.

Wykorzystanie w Internecie, systemach on-line (stawki sugerowane)

Zwielokrotnienie w filmie reklamowym

Prospekty i katalogi turystyczne, mapy

Prospekty, katalogi, broszury, mailing*, sprawozdania firmowe, katalogi towarów firm wysyłkowych i inne podobne środki reklamowe

Reklama prasowa, wkładki z ogłoszeniami

Plakaty, bilboardy*, tablice podswietlane*, POS-y

Kasetony podświetlane, prezentacje targowe*, aranżacja wnętrz, dekoracja wystaw, inne duże formaty**

Kalendarze

Pocztówki, karty z życzeniami (przeznaczone do wprowadzenia do obrotu)

Plakaty* (przeznaczone do wprowadzenia do obrotu)

Puzzle

Płyty CD, DVD, audio-video, kasety (MC)

Zwielokrotnianie i wprowadzanie do obrotu w ramach utworu audiowizualnego (nośniki: CD, DVD, kaseta video, itp.)

Zeszyty szkolne, bloki rysunkowe, notatniki (bez reklam)

Książki szkolne

Encyklopedie, masowe poradniki ilustrowane, leksykony

Książki, albumy, katalogi wystaw

Czasopisma ilustrowane

Dzienniki, tygodniki

engine: